Valtakunnalliset AMIS-stipendit jaettu jo kahdeksannen kerran!

AMIS-stipendit jakaa valtakunnallinen ammattiin opiskelevien opiskelijajärjestö Suomen Opiskelija-Allianssi – OSKU ry. AMIS-stipendejä myönnetään keväisin kolmessa kategoriassa toiminnassaan erityisen ansioituneille ammattiin opiskeleville ja opiskelijakunnille. Stipendit ovat arvoltaan 250 euroa. AMIS-stipendien saajia sai ehdottaa kuka tahansa oppilaitosyhteisöön kuuluva ja stipendien saajat valitsi OSKUn liittohallitus.

Vuoden tsemppari on Carita Söderström STEP-koulutus Järvenpäästä

Vuoden tsempparina palkitaan opiskelija, joka on vaikeista lähtökohdista tai haasteista huolimatta onnistunut edistämään opintojaan tavoitteellisesti, ja joka on esimerkki muille siitä, että koskaan ei pidä lannistua tai luovuttaa. Vuoden tsemppari, Carita Söderström on omalla päättäväisyydellä ja periksiantamattomalla asenteellaan puskenut opintojen läpi kohtaamistaan vastoinkäymisistä huolimatta.

“On ilo nähdä kuinka opiskelija pystyy vastoinkäymisistä huolimatta liikkua eteenpäin ja toimia myös omassa yhteisössään isona osana.”, toteaa OSKUn puheenjohtaja Venla Tilli

“Olen todella yllättynyt tästä saamastani stipendistä, olen todella iloinen ja onnellinen saadessani tämän. Jaksaminen koulun varrella on ollut rankkaa ja vaihtelevaa. Mutta jaksoin silti auttaa muita ja kannustaa jaksamaan vaikka ei itseltä tuntunut siltä. Kun ei itse tuntunut että hymyilyttää, yritin aina saada muut puolestani hymyilemään” kommentoi Söderström uutista stipendin saamisesta.

Riverian Viktor Solianoista Vuoden AMIS-tähti

Vuoden AMIS-tähdeksi on valittu tänä keväänä valmistunut Viktor Solianoi Riverian Lieksan toimipisteestä.

Vuoden AMIS-tähtenä palkitaan opiskelija, joka on esimerkillinen yhteisöllisyyden edistäjä ja yhteishengen nostattaja, omaa tervettä ammattiylpeyttä ja on aktiivinen monella osa-alueella sekä omassa oppilaitoksessaan että vapaa-ajalla.

“Viktor on innostava esimerkki siitä kuinka nostaa yhteishenkeä aina kun on mukana sekä toimia aktiivisena jo nuoresta asti. Vakuutuimme Viktorin omistautuneisuudesta omaan koulutukseen ja myös oppilaitokseen”, OSKUn puheenjohtaja Venla Tilli perusteleevalintaa.

Opinto-ohjaajan hakema stipendi tuli Soliainoille täytenä yllätyksenä:

”Olen erittäin iloinen, että saan stipendin. Olen kiitollinen, että OSKU tarjoaa tällaisen mahdollisuuden. Tunnen, että toimintoni opiskelijakunnassa on arvostuksen arvoinen ja stipendin saaminen vahvistaa positiivisesti toiminaani. Luulen,että stipendi hyvin kannustaa monia opiskelijoita osallistumaan ja olemaan aktiivisia sekä palkitsemaan niitä opiskelijoita, jotka ovat jo aktiivisia ja tuottavia opiskelijakunnissa.